Categories

Ürün fotoğrafını kendim çekebilir miyim?

Bu yazımızda e-ticaret sistemlerinde yada marka reklamlarında ürün fotoğrafının nasıl etkili olduğunu değinmek istedik.

Ürününün kalitesini yansıtan fotoğrafa sahip olmayı elbette herkes ister. Ancak bu fotoğraflar gelişi güzel çekildiğinde istenmeyen sonuçları da yanında getirebiliyor. Örneğin ajansımız yoğun olarak süt ürünleri üreticisi müşterilerine peynir fotoğrafı çekmektedir. Peynirler sadece beyaz zeminde düz paraflash ile çekilmesi yeterli olmamaktadır. Çünkü peynir yapısı gereği beyaz tonlarındadır. Bir de flash patladığında evlere şenlik bembeyaz bir görüntünüz olmuş olur. Peki bu durumu nasıl düzeltiriz?

Öncelikle ürüne özel yardımcı dekor materyalleri ediniriz. Tabi bir de olmazsa olmazımız fotoğraf zeminleri. Bu iki madde birbiri ile tam uyumlu olması gerekiyor. Örneğin bir parfum yada kozmetik ürünü çekeceksiniz. Bu çekime doğal ahşap görünümlü tahta zemin kullanamazsınız. Her ürün kendi konseptini ister. Endüstriyel üretim ürünü – naturel üretim ürünü diye ayrım yaparak konuya uygun zemin ve dekor materyallerini bulmak daha uygun olabilir. Bu seçimlerde google amcadan yardım almak işe yarayabilir. Hangi ürün sektöründeyseniz anahtar kelime olarak ürün adınızın ingilizcesini yazıp yanına photography ekleyerek önünüze çıkan görsellerden nasıl bir konsept kullanıldığını görebilirsiniz. Unutmayın, arama motorlarında global aratmalar yani ingilizce olarak yapılan sorgulamalar size daha fazla sonuç verecektir.

1 ürün 2-3 farklı konseptte çekmek?

Ne kadar çok farklı konseptte çekerseniz tüketiciye o kadar fazla güven vermiş olursunuz. Çünkü 1 ürün gösteriminde farklı açılarla yada farklı zeminlerle desteklemeniz demek o ürünün elinizde olduğunu gösteren ispatı gibidir. Farklı konsept kurmak zahmetli olacaksa enazından bir ürünü farklı açılardan ve farklı zoom karelerinden gösterebilirsiniz.

Peki Ürünlerimi Telefonum ile çekebilir miyim?

Yeni nesil telefonlar artık yüksek çözünürlük ve lens ile gelmektedir. Elbette profesyonel çekime bütçeniz yoksa bu telefonlar ile çekmeniz mümkün. Ancak bunun da bazı dikkat edilmesi gereken hususları var. Fotoğraf çekiminde ana rol ışık açısı ve şiddetidir. Daha sonra konsept mizanpajı gelir. En son fotoğraflar görücüye çıkmadan önce renk ve kontrast ayarı yani retouch dediğimiz olay için mutlaka bir bilgisayarda işlem yapmanız gerekir. Profesyonel ürün çekimi esnasında tam profesyonel dslr makineler tamamen manuel ayarlarla praflashı kullanır. Fotoğrafları can alıcı gözükmesini sağlayan bu paraflash açıları ve manel pozlamadaki ayarlardır. Telefon ile çekimde paraflash ve manuel pozlama kullanamayacağınız için size sürekli ışık sistemi gerekiyor. Bunu elektirikçiden duy-arakablo-beyaz ampüller ile kendiniz yaparak daha az maaliyetli hale getirebilirsiniz. Ancak sürekli ışığın da aynı paraflashlarda olduğu gibi açıları ve şiddeti önemlidir.

Ajansımızda profesyonel ürün fotoğrafçılığı üzerine yoğun emek harcandığını göz önünde bulundurursak eğer telefon ile ilk çekimde çok harika sonuçlar beklemek biraz hayal olabilir. Sizin için çok harika bir fotoğraf gibi durabilir ancak ideal pozu yakalamak için bazen yüzlerce deneme yapmak gerekebiliyor.

Siz yine de bu işi kendim yapacağım diyorsanız tavsiyemiz gün ışığından yararlanarak naturel çekimler deneyebilirsiniz. İstediğiniz etkiyi bulamazsanız profesyonel ürün çekimi için adresimiz belli bekleriz…

Yorum Yazabilirsiniz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir